Gedichtje - Reisverslag uit Bubali, Aruba van Monique Smits - WaarBenJij.nu Gedichtje - Reisverslag uit Bubali, Aruba van Monique Smits - WaarBenJij.nu

Gedichtje

Door: Monique Smits

Blijf op de hoogte en volg Monique

13 November 2013 | Aruba, Bubali

Lieve allemaal,

De Sinterklaasperiode komt er bijna aan,
Vandaar dat ik dit reisverslag deze keer in rijmvorm heb gedaan.
Hoe koud het daar in Nederland is kan ik me toch echt niet voorstellen.
Hier is het nog steeds lekker warm en genoeg gebeurd om het een en ander aan jullie te vertellen.

Het was tijd voor mijn eerste doktersbezoek, veel haaruitval, maar meteen een bloedonderzoek.
Gelukkig waren de resultaten van mijn bloed, allemaal goed.
Wat kan het dan zijn? Vast te veel zonneschijn.

Halloween is ons niet ontgaan, weer een goede reden om op stap te gaan.
Verkleden doen ze hier allemaal, dat maakte het feestje erg speciaal.
De voorbereidingen voor het feest waren erg leuk, met het passen van de pruiken lagen we al in een deuk.

Een feestje in het weekend met goede muziek, verliep met veel problematiek.
Een fixe regenbui, regen non stop, het hield maar niet op.
De volgende dag met de boot naar een verlaten eiland, om lekker te kunnen chillen op het strand.
Van dat chillen kwam niet veel terecht, we waren met heel veel muggen in gevecht.

Toen was de identiteitskaart bij het gemeenthuis klaar, ophalen maar.
Het is nu officieel een feit, ik heb voor 5 jaar lang een Arubaanse identiteit.

Een paar dagen later was het tijd voor het uithangen van de vlag,
Het was namelijk oma’s verjaardag.
Een speciaal plaatsje in dit verslag creëren, om je hierbij nogmaals van harte te feliciteren!

Dan even een toi toi toi voor mijn lieve vriendin,
Tegen de tijd dat je dit leest ben je al lang afgestudeerd, Robbin ;)

Einde van de maand ga ik verhuizen naar een ander appartement.
Samenwonen met Veronique, maar daar ben ik wel al aan gewend.
We hebben samen al heel hard gewerkt om het huisje mooi te maken.
Het hele huis schilderen en meubels verplaatsen, normaal gezien de papa-taken.
Trots zijn we samen op het resultaat, we hebben er toch iets moois van gemaakt.

Lianne vertrekt weer terug naar Nederland, ik ga je wel missen op z’n verre afstand.
Bedankt voor alle spulletjes en je hulp op het begin, ik wens jullie alle geluk toe en hopelijk krijgen jullie het snel naar jullie zin.

Na een tijd van veel invallen is het nu een beetje stil, klusjes doen op mijn thuisschool is ook wel chill.
Natuurlijk sta ik het liefste voor de klas en geef ik les, daarvoor ben ik toch lerares.
Na school lange vergaderingen over een inspectiebezoek, dat is hier geen andere koek.
Veel dingen zijn daarin wel hetzelfde dan in Nederland, alleen hier in een iets ander verband.
De Kinderboekenweek werd hier ook gedaan, door het liedje van kinderen voor kinderen, het thema sport en spel en het bezoek van verschillende schrijvers konden we er tegenaan.

Op het eiland wordt op dit moment een groot evenement georganiseerd. Het internationaal beach tennistoernooi op het strand wat me erg interesseert.
Wil je weten wat ik bedoel? Kijk dan naar het volgende filmpje, dat geeft je een bijzonder gevoel.
http://www.youtube.com/watch?v=MpSojFMlPd0

Nog iets gaafs wat ik moet vertellen en wat bij vele kan zorgen voor wat jaloezie,
Ik sta op de foto met de Fifa world cup trophy!

Zondag komt ook hier de Sint met zijn stoomboot aan, daarvoor ga ik wel in de rij staan.
Ben ik dit jaar lief geweest, ontvang ik iets in mijn schoen? Geen idee, maar surprise gaan we in ieder geval wel doen!

Wie nog meer naar het eiland komt is echt wel vet, ik heb het meteen in mijn agenda gezet.
Koning Willem-Alexander en Maxima gaan Aruba welkom heten, dat moet ik je toch even laten weten. Is het niet frappant dat ik ze hier nog eerder zie dan in Nederland?
Er komt een groot royal concert met veel bekenden artiesten op het toneel,
Alain Clark, Pete Philly, Dj Chuckie, Jorgen Raymann, en lokale zangers heel veel.

Naast de kriebels van het koninklijk paar, is het bezoek van mijn grote zus ook bijna daar.
Ik verheug me er nu al op, die vakantie wordt helemaal top!

Volgens mij heb ik nu alweer genoeg verteld en gedicht,

Tot een volgend bericht!

Liefs Monique

  • 13 November 2013 - 19:53

    Geria:

    Hoi Monique, fijn om je stukje weer te lezen. Je weet het wel origineel te brengen zeg.
    Ben benieuwd naar de foto´s van je nieuwe appartement.
    Ik heb inmiddels mijn laatste operatie van dit jaar achter de rug en wil er nu met ophouden met die ziekenhuisbezoeken enzo.
    Wat fijn dat Wendy je op komt zoeken. Gaan jullie maar eens goed samen genieten daar!!
    Enne....petje op in de zon, dan blijven je mooie haren misschien zitten.
    Grtjs en tot skype xx

  • 16 November 2013 - 10:56

    Robbin:

    Dankjewel lief ding! Dinsdag ga ik knallen, ik bel je wakker als ik klaar ben;)

    GENIET!

  • 16 November 2013 - 16:11

    Helma Van Goch:

    Hoi Monique,

    Gaaf wat je allemaal meemaakt! Ik gun het je zo; sunny teacher :)
    Fijn dat we je kunnen volgen en veel plezier met de Sint!

    liefs Helma

  • 21 November 2013 - 22:11

    Pap En Mam:

    wauw wat een bofferd ben jij !!
    leuk werk
    leuke uistapjes
    Sint en zijn pieten ontmoeten
    en onze Koning en Maxima !!
    in een woord Geweldig .

    groetjes en een dikke knuffel van Ons xx

  • 27 December 2013 - 18:54

    Miranda Crommentuijn:

    Hoi Lieve Monique ja ik heb je gevonden. ha ha en idd wat heb je toch al veel mee gemaakt ik ga echt alles een keer lezen. Maar het laatste verslag is al kei leuk. Heel raar om sinterklaas en zwarte piet in de zon te zien ha ha en dan onze Koning en Konigin heb je ze ook gesproken? Ja zo maak je nog eens wat mee. Ik vind dat jij en Wendy echt heel veel druven om zo`n stap te nemen ik zou het vroeger niet gedurft hebben daar was ik echt te bleu voor ha ha. Geniet er nog van heel veel groetjes en knuffels van ons uit het natte regenachtige Vlierden de Crommentuijntjes xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Hallo Allemaal, Vanaf augustus zit ik in Aruba om les te gaan geven op een basisschool. Een unieke kans die ik met beide armen heb aangepakt. Op deze blog kunnen jullie mijn avonturen lezen. Veel plezier, Monique Smits

Actief sinds 05 Juli 2013
Verslag gelezen: 837
Totaal aantal bezoekers 25037

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2013 - 03 Juli 2014

Aruba

Landen bezocht: